Dag 5639 – Öland dag 3

Helt okej frukostbuffé innan vi glider vidare, vi har verkligen inte bråttom. Får njuta som passagerare första halvan av dagen, de byter av varandra också.

Och vi får köra sakta då vi kör igenom massor av ko och hästhagar.

Lite avundsjuk på den vackra skogen.

Stannar till i Kårehamn och äter på skaldjursbutiken där, äntligen fantastiskt gott!!

Vi hinner med att se på godistillverkning, äta mjukglass och för Johnny testa kroppkakor för första gången innan det bär vidare mot Västervik.

Stannar till utanför Mönsterås och hälsar på dessa glada kossor 🙂

Det blir tidig middag på Oknö.

Checkar in på Västerviks camping, allt jag hittade i hela staden var en stuga här.

Går och äter kvällsmat i deras pizzeria innan vi pratar på vår terass långt inpå småtimmarna.

Dag 5638 – Urmysig dag på Öland

Går en sväng i Borgholm efter en jättebra frukostbuffé på Villa Ingrid.

Dags att tanka och köra norrut på småvägarna utmed havet.

Stannar till och badar i några timmar, ja de badar, jag kommer i till knäna.

Här ligger jag och njuter medan Javier är i Los Angeles och lämnar tillbaka bilen som vi inte behöver längre.

Stannar till i Böda Hamn och äter räkor, men så dåligt, urk definitivt sämre kvalitet än när jag var här i somras.

En helt underbar dag! Kör upp till Långe Erik och går runt, väldigt fint.

Tillbaka till Byxelkrok och checkar in på det här bed & Breakfast.

Och på kvällen går vi ner till hamnen och äter gott, kvällen avslutas med drinkar på hotellets veranda med hotellägaren.

Dag 5637 – Leker raggare på Öland

Fick förfrågan om jag kunde tänka mig att vara chaufför åt Bertram och Johnny på Öland en helg och självklart vill jag det.

Aldrig kört raggarbil i hela mitt liv så en ny upplevelse. Jag gillar att gasa och det får man inte göra, måste glida fram långsamt så det blir väl mitt största problem 🙂

Jag är chaufför, hotellbokare och restaurangbokare, men slipper iallafall tanka, så grymt tråkigt 🙂

Bokar in oss på Villa Ingrid första natten och sitter i trädgården och dricker päronvodka med sprite och piggelinglass, så gott.

Och rummen är jättefina. Gör oss iordning och går ner till havet och bestämmer oss för att äta på Robinson Cruise.

Otroligt vacker dag, och maten är kanonbra och jag är i ett väldigt roligt sällskap, mycket lyxigare än vad jag trodde att raggarlivet skulle vara 🙂

Dag 5632 – Hjo

Mår mycket bättre idag, jippi så är till och med ute och umgås med lilla familjen. På eftermiddagen kör jag upp till Jönköping för att hjälpa bilhandlaren med hans båda datorer, han får inte till skrivaren och en massa annat skräp. Det tar några timmar och som belöning får jag middag i Hjo. Så vackert här, den här altanen och utbyggnaden är liknande vad jag vill göra i Hjortsjö.

Kör till Nässjö efteråt och sover över hos Annas föräldrar som gett mig Annas flickrum att sova i så ofta jag vill så jag slipper pendla de 9 milen till Rydaholm när jag ska vara i Bodafors mer än 1 dag i veckan.

Dag 5631 – Ligger fortfarande i soffan :(

Arbetade både torsdag och fredag men somnar tidigt, sover länge, och hela fredagskvällen spenderas framför soffan då jag somnar vid 18.00 och vaknar vid 10.30 på lördagen. Saft och glass lever jag på. Lillebror har middag så hela huset är fullt med folk, men jag sover på soffan mitt i festen 🙂 Sällan jag blir så här dålig, jäkla tand!

Dag 5629 – Sjuk

Arbetade till 16.00 idag på Hilding Anders, och sen hem och stupar på soffan, det gör ont överallt, fattar ingenting, jag har ju bara jobbat i två dagar och är van vid kroppsarbete?! Det är inte förrän jag pratar med Javier och han nämner att jag drog ut en tand igår och det är säkert anledningen. Så trött att jag inte ens orkar laga mat så det blir tre ägg till middag och TV tittande.

Somnar vid klockan 18.00 och sover till det är dags att gå upp och jobba 🙂

Dag 5628 – Vita tennisskor från Boss

Idag är jag i Värnamo för att dra ut en tand som krånglar, nervös som tusan. Hinner med lite shopping och en pizza på Chaplin innan min tid.

Det gick mycket lättare än vad jag trodde men bestämde mig ändå för att ge mig själv en present, barn får klubbor när de besökt tandläkaren så jag tycker jag borde få skor 🙂

Hittar jättefina vita tennisskor från Hugo Boss på Fribergs, de blir det samt en underbar tröja från Dante. Hem och lagar mat, jobb imorgon!

Dag 5627 – Första dagen på Hilding Anders

Idag är jag uppe med tuppen för att börja min första arbetsdag på Hilding Anders. Jag har fått en studentanställning vilket betyder att de ringer in mig när de saknar folk. Jag har ju annan sysselsättning så det passar mig perfekt. Jag ska tillverka sängar och stå på löpande band, spännande, 31 år sedan jag sist arbetade på fabrik 🙂

Arbetar 6.45-16.00 och jag köpte färdigmat på Kvantum igår då jag inte var hemma förrän vid 9 på kvällen. Har varit i Vetlanda också och hämtat upp jobbarbyxor, t-shirts och en sweatshirt.